Neue Rezepte

Verschwörungstheoretiker verfolgen den Konditor des Weißen Hauses und weitere Nachrichten

Verschwörungstheoretiker verfolgen den Konditor des Weißen Hauses und weitere Nachrichten


The Daily Meal bringt Ihnen die größten Neuigkeiten aus der Food-Welt.

Weißes Haus
• Verschwörungstheoretiker behaupten, dass der Konditor des Weißen Hauses, Bill Yosses, vorhat, alle dazu zu zwingen, „grüne gelatineartige Kleckse aus einer chemischen Verbindung“ zu essen, während die Prez gesunde Lebensmittel isst. Ähm, nein. [Obama Foodorama]

• Inzwischen hat HelloGiggles ein bezauberndes Interview mit Yosses über den Job, seine Inspiration und die Liebe des Präsidenten für Kuchen. [HalloGiggles]

Verbrechen
• Ein Mann wurde beim Versuch erwischt, Meth im Wert von 250.000 Dollar nach Japan zu schmuggeln, getarnt als Snickers-Riegel mit Schokoladenüberzug. [AP]

Bienen
• Ein unglaublicher Honigbienenbefall zeigt wunderschöne Wabenschichten, obwohl der Honig aus Angst vor Pestiziden nicht gegessen werden konnte. [HuffPo]

Tricks
• Hooters hat sich entschieden, ihr Bestes zu geben und sich von einem Mitarbeiter zeigen zu lassen, wie man einen Hühnerflügel entbeint. [YouTube/Hooters-Restaurant]

Restaurants
• Hier ist eine Vorschau auf das Black Sabbath-Menü von Homaro Cantu bei iNG, pünktlich zum Lollapalooza. [Grub Straße]

• Umami Burger expandiert nach The Grove in Los Angeles und fügt neue Produkte wie Umami Hot Dogs, Umami Chips und Umami Milchshakes hinzu. [Esser LA]

Produkte
• Dieses hübsche, neue Eierkarton-Design schützt angeblich Ihre Eier in einer umweltfreundlichen Hülle. Außer... es sieht fadenscheinig aus? [Designmilch]

Küken-fil-A
• Chefkoch Art Smith bringt seine „Flick the Hate“-Party nach DC. [Washingtoner Prüfer]

Essen schreiben
• Hier ist ein wunderschöner Essay über den Kampf eines Autors mit Diäten, Speck und dem Bedürfnis nach gutem Essen. [Goldgeschmack]

Geld
• NPR hat Diagramme erstellt, die vergleichen, wie die Mittelschicht, die Unterschicht und die Oberschicht ihr Geld ausgeben. Während die Unterschicht zu Hause tendenziell mehr Geld ausgibt, sind die Ausgaben in Restaurants auf breiter Front rückläufig. [NPR]


Nach Jahren des Anschauens von „Trump Show“ beginnen die TV-Nachrichten, sie auszuschalten

Der Anblick von Präsident Trumps persönlichem Anwalt Rudy Giuliani, der gestern in den einst eintönigen Tagesstunden des Fernsehens Verschwörungstheorien und Haarfärbemittel abwarf, hätte sich vor nicht allzu langer Zeit als Katzenminze erwiesen, der kein Fernsehsender widerstehen konnte. Gestern taten viele von ihnen.

Nur wenige, wenn überhaupt eine der TV-Nachrichtensender des Landes, die am Donnerstag die Pressekonferenz des Rechtsteams live ausgestrahlt hat, das die Bemühungen des Präsidenten anführt, die Wahl zu stürzen. Und Fox News, die dies tat, folgte mit Berichten von Kristin Fisher, einer Korrespondentin des Weißen Hauses, die feststellte: „Nun, das war sicherlich eine farbenfrohe Pressekonferenz von Rudy Giuliani, aber es waren leichte Fakten. Vieles von dem, was er sagte, war einfach nicht wahr oder wurde bereits vor Gericht verworfen.“ Später an diesem Abend sagte Tucker Carlson, Moderator zur besten Sendezeit, den Zuschauern, er habe Sidney Powell, einen anderen Trump-Anwalt, eingeladen, zu erscheinen, bemerkte jedoch, dass „sie uns nie Beweise geschickt hat“.

TV-Nachrichten haben in der Trump-Ära dank des normbrechenden Verhaltens des Präsidenten und des intensiven Bedarfs der Zuschauer nach Informationen über die harten Auswirkungen der Coronavirus-Pandemie floriert. Fox News, MSNBC und CNN haben die Einschaltquoten steigen lassen. Regelmäßige Moderatoren sind zu bekannten Namen geworden, gewinnen Buchangebote, Podcasts und schäumende Profile in Elle, Vogue und der New York Times. Walt Disney hat sogar – für eine Zeit lang – ABCs ehrwürdige „Nightline“ auf seinen ursprünglichen 11:30-Spot zurückgesetzt und die Ausstrahlung von Jimmy Kimmels Late-Night-Programm verschoben. Jetzt, da sich die Präsidentschaft von Biden abzeichnet, beginnen viele der Fernsehsender, dem Weißen Haus gegenüber weniger ehrerbietig zu sein.

Präsident Trump wurde im Vorfeld der Wahl von Savannah Guthrie in einem Rathaus von NBC News zur Rechenschaft gezogen. In der Wahlnacht warnte Norah O’Donnell, Moderatorin der „CBS Evening News“, die Zuschauer in den frühen Morgenstunden davor, dass Präsident Trump wahrscheinlich einige Bemerkungen zum Ergebnis der Wahl machen würde, die noch überprüft werden müssten. „Wir bei CBS News planen nicht in diesem Präsidentschaftsrennen. Wir werden den Millionen Wählern in diesen Schlachtfeldstaaten und den Hunderttausenden in Georgien, deren Stimmen ebenfalls nicht ausgezählt wurden, das Wahlrecht nicht entziehen“, sagte sie. Drei verschiedene NBCUniversal-Anker – Guthrie von NBC News, Brian Williams von MSNBC und Shepard Smith von CNBC – brachen in Trumps Pressekonferenz ein, um den Zuschauern mitzuteilen, dass sie falsche Informationen hörten. Neil Cavuto von Fox News Channel unterbrach am 9. November eine Pressekonferenz im Weißen Haus, nachdem die Pressesprecherin des Weißen Hauses, Kayleigh McEnany, unbegründete Behauptungen aufstellte, dass Trump-Gegner „Betrug willkommen heißen und illegale Abstimmungen begrüßen“.

„Whoa, whoa, whoa“, sagte Cavuto und übernahm den Bildschirm. "Wenn sie nicht mehr Details hat, um das zu untermauern, kann ich dir das nicht weiter zeigen."

Es war nicht immer so. Im Vorfeld der Wahlen 2016 konnten die TV-Nachrichtensender anscheinend nicht genug über Trump berichten. Sogar CNN, für das Präsident Trump eine besondere Verachtung zu empfinden scheint, zeigte oft lange Abschnitte von Trump-Kundgebungen oder sogar Menschen, die auf das Wort des damaligen Kandidaten warteten. „Wir haben viel früher als die meisten erkannt, dass es ein kleines Phänomen gibt, und wir haben erkannt, dass etwas mit ihm vor sich geht“, sagte Jeff Zucker, Präsident von CNN Worldwide, in einer Rede, die 2016 an der Harvard University gehalten wurde CNN hat möglicherweise einen Fehler gemacht, als er dem Kandidaten so viel Sendezeit einräumte.

Die Einstellungen haben sich eindeutig geändert. „Im November haben Fernsehjournalisten gezeigt, dass sie sich als Teil des Rahmens sehen, der die Stabilität der amerikanischen Demokratie schützen kann“, sagt Dannagal Young, außerordentlicher Professor an der University of Delaware, der politische Medien studiert. „Trump-Surrogate abzuschneiden, wenn sie falsch informieren und politischen Experten, die betrügerische Behauptungen hausieren, eine Plattform verweigern … Sie weigern sich, nachweislich falsche Behauptungen zu verbreiten, die der amerikanischen Öffentlichkeit schaden.

Es könnte riskant sein, sich von Beamten abzuschneiden. Eine kürzlich vom Reuters Institute durchgeführte Umfrage unter Menschen in 40 verschiedenen Märkten auf der ganzen Welt ergab, dass etwa die Hälfte der Öffentlichkeit es vorzieht, potenziell falsche Aussagen an prominenter Stelle zu veröffentlichen, während andere es vorzogen, die Bemerkungen vollständig zu zeigen und anschließend eine Faktenprüfung anzubieten.

Dennoch scheinen die Medien, nachdem sie monatelang von Präsident Trump als „Fake“ oder „Volksfeind“ verspottet wurden, erkannt zu haben, dass sie es nicht mehr ertragen müssen.

Während Trumps Amtszeit im Weißen Haus waren „die Medien die Außenseiter. Sie lagen immer im Unrecht“, sagt Jason Mollica, Professor an der School of Communication der American University, der Präsidentschaftskampagnen und Messaging studiert. Die einzige Verkaufsstelle, die regelmäßigen Zugang zu Trump, Fox News, genossen, „ist vom Präsidenten unter enormen Beschuss geraten, als sie Arizona anriefen“ für Biden in der Wahlnacht. Dieser Anruf wurde von anderen Verkaufsstellen bestätigt.

Einige dieser Dynamiken scheinen in den letzten Tagen zu einem Zustrom von Zuschauern für zwei Kabelausgänge geführt zu haben, die rechte Standpunkte bedienen. Newsmax und OAN betreiben viel kleinere Unternehmen als MSNBC, Fox News oder CNN, aber in den Tagen nach der Wahl haben sie davon profitiert, dass sie sich weigerten anzuerkennen, dass Joe Biden der gewählte Präsident ist und dass Trumps Amtszeit am 20. Januar endet.

Seit Monaten gibt es Spekulationen, dass Trump und seine Familie mit einer dieser Verkaufsstellen zusammenarbeiten könnten, um einen Nachrichtenrivalen zu schaffen, der um die Zuschauer des Fox News Channel konkurrieren könnte. Aber Christopher Ruddy, der CEO von Newsmax, sagte Vielfalt Anfang dieser Woche, dass Newsmax nie zu ‚Trump TV‘ werden würde“, und bemerkte: „Wir haben uns immer als unabhängige Nachrichtenagentur verstanden und wollen diese Mission fortsetzen.“ Er sagte, er sei offen für die Aussicht, Trump eine wöchentliche Fernsehsendung zu geben.

Diese beiden Filialen bringen deutlich weniger Einnahmen als ihre größeren Konkurrenten. Laut Kagan, einem Marktforschungsunternehmen, das Teil von S&P Global Intelligence ist, wird Newsmax im Jahr 2020 voraussichtlich 25 Millionen US-Dollar an Werbung und keine Affiliate-Gebühren generieren. Unterdessen erzielt OAN 13 Millionen US-Dollar an Werbeeinnahmen und 33 Millionen US-Dollar an Vertriebseinnahmen.

Laut Kagan wird MSNBC jedoch im Jahr 2020 einen Umsatz von mehr als 1,1 Milliarden US-Dollar mit Werbetreibenden und Distributoren erzielen, während CNN 1,72 Milliarden US-Dollar und Fox News voraussichtlich fast 2,98 Milliarden US-Dollar erwirtschaften wird.

Ob die konservativen Emporkömmlinge ihr Geschäft ausbauen können, bleibt abzuwarten. Inzwischen scheinen die Mainstream-TV-Nachrichtensender bereit zu sein, sich wie ein Zuschauer einer der späteren Staffeln von Trumps Reality-Wettbewerbsserie „The Apprentice“ zu verhalten und den Kanal zu wechseln.


Nach Jahren des Anschauens von „Trump Show“ beginnen die TV-Nachrichten, sie auszuschalten

Der Anblick von Präsident Trumps persönlichem Anwalt Rudy Giuliani, der gestern in den einst eintönigen Tagesstunden des Fernsehens Verschwörungstheorien und Haarfärbemittel abwarf, hätte sich vor nicht allzu langer Zeit als Katzenminze erwiesen, der kein Fernsehsender widerstehen konnte. Gestern taten viele von ihnen.

Nur wenige, wenn überhaupt eine der TV-Nachrichtensender des Landes, die am Donnerstag die Pressekonferenz des Rechtsteams live ausgestrahlt hat, das die Bemühungen des Präsidenten anführt, die Wahl zu stürzen. Und Fox News, die dies tat, folgte mit Berichten von Kristin Fisher, einer Korrespondentin des Weißen Hauses, die feststellte: „Nun, das war sicherlich eine farbenfrohe Pressekonferenz von Rudy Giuliani, aber es waren leichte Fakten. Vieles von dem, was er sagte, war einfach nicht wahr oder wurde bereits vor Gericht verworfen.“ Später an diesem Abend sagte Tucker Carlson, Moderator zur besten Sendezeit, den Zuschauern, er habe Sidney Powell, einen anderen Trump-Anwalt, eingeladen, zu erscheinen, bemerkte jedoch, dass „sie uns nie Beweise geschickt hat“.

TV-Nachrichten haben in der Trump-Ära dank des normbrechenden Verhaltens des Präsidenten und des intensiven Bedarfs der Zuschauer nach Informationen über die harten Auswirkungen der Coronavirus-Pandemie floriert. Fox News, MSNBC und CNN haben die Einschaltquoten steigen lassen. Regelmäßige Moderatoren sind zu bekannten Namen geworden, gewinnen Buchangebote, Podcasts und schäumende Profile in Elle, Vogue und der New York Times. Walt Disney hat sogar – für eine Zeit lang – ABCs ehrwürdige „Nightline“ auf seinen ursprünglichen 11:30-Spot zurückgesetzt und die Ausstrahlung von Jimmy Kimmels Late-Night-Programm verschoben. Jetzt, da sich die Präsidentschaft von Biden abzeichnet, beginnen viele der Fernsehsender, dem Weißen Haus gegenüber weniger ehrerbietig zu sein.

Präsident Trump wurde im Vorfeld der Wahl von Savannah Guthrie in einem Rathaus von NBC News zur Rechenschaft gezogen. In der Wahlnacht warnte Norah O’Donnell, Moderatorin der „CBS Evening News“, die Zuschauer in den frühen Morgenstunden davor, dass Präsident Trump wahrscheinlich einige Bemerkungen zum Ergebnis der Wahl machen würde, die noch überprüft werden müssten. „Wir bei CBS News planen nicht in diesem Präsidentschaftsrennen. Wir werden den Millionen von Wählern in diesen Schlachtfeldstaaten und den Hunderttausenden in Georgien, deren Stimmen ebenfalls nicht ausgezählt wurden, das Wahlrecht nicht entziehen“, sagte sie. Drei verschiedene NBCUniversal-Anker – Guthrie von NBC News, Brian Williams von MSNBC und Shepard Smith von CNBC – brachen in Trumps Pressekonferenz ein, um den Zuschauern mitzuteilen, dass sie falsche Informationen hörten. Neil Cavuto von Fox News Channel unterbrach am 9. November eine Pressekonferenz im Weißen Haus, nachdem die Pressesprecherin des Weißen Hauses, Kayleigh McEnany, unbegründete Behauptungen aufstellte, dass Trump-Gegner „Betrug willkommen heißen und illegale Abstimmungen begrüßen“.

„Whoa, whoa, whoa“, sagte Cavuto und übernahm den Bildschirm. "Wenn sie nicht mehr Details hat, um das zu untermauern, kann ich dir das nicht mit gutem Willen weiter zeigen."

Es war nicht immer so. Im Vorfeld der Wahlen 2016 konnten die TV-Nachrichtensender anscheinend nicht genug über Trump berichten. Sogar CNN, für das Präsident Trump eine besondere Verachtung zu empfinden scheint, zeigte oft lange Abschnitte von Trump-Kundgebungen oder sogar Menschen, die auf das Wort des damaligen Kandidaten warteten. „Wir haben viel früher als die meisten erkannt, dass es ein kleines Phänomen gibt, und wir haben erkannt, dass etwas mit ihm vor sich geht“, sagte Jeff Zucker, Präsident von CNN Worldwide, in einer Rede, die 2016 an der Harvard University gehalten wurde CNN hat möglicherweise einen Fehler gemacht, als er dem Kandidaten so viel Sendezeit einräumte.

Die Einstellungen haben sich eindeutig geändert. „Im November haben Fernsehjournalisten gezeigt, dass sie sich als Teil des Rahmens sehen, der die Stabilität der amerikanischen Demokratie schützen kann“, sagt Dannagal Young, außerordentlicher Professor an der University of Delaware, der politische Medien studiert. „Trump-Surrogate abzuschneiden, wenn sie falsch informieren und politischen Experten, die betrügerische Behauptungen hausieren, eine Plattform verweigern … Sie weigern sich, nachweislich falsche Behauptungen zu verstärken, die der amerikanischen Öffentlichkeit schaden.

Es könnte riskant sein, sich von Beamten abzuschneiden. Eine kürzlich vom Reuters Institute durchgeführte Umfrage unter Menschen in 40 verschiedenen Märkten auf der ganzen Welt ergab, dass etwa die Hälfte der Öffentlichkeit es vorzieht, potenziell falsche Aussagen an prominenter Stelle zu veröffentlichen, während andere es vorzogen, die Bemerkungen vollständig zu zeigen und anschließend eine Faktenprüfung anzubieten.

Dennoch scheinen die Medien, nachdem sie monatelang von Präsident Trump als „Fake“ oder „Volksfeind“ verspottet wurden, erkannt zu haben, dass sie es nicht mehr ertragen müssen.

Während Trumps Amtszeit im Weißen Haus waren „die Medien die Außenseiter. Sie lagen immer im Unrecht“, sagt Jason Mollica, Professor an der School of Communication der American University, der Präsidentschaftskampagnen und Messaging studiert. Die einzige Verkaufsstelle, die regelmäßigen Zugang zu Trump, Fox News, genossen, „ist vom Präsidenten unter enormen Beschuss geraten, als sie Arizona anriefen“ für Biden in der Wahlnacht. Dieser Anruf wurde von anderen Verkaufsstellen bestätigt.

Einige dieser Dynamiken scheinen in den letzten Tagen zu einem Zustrom von Zuschauern für zwei Kabelausgänge geführt zu haben, die rechte Standpunkte bedienen. Newsmax und OAN betreiben viel kleinere Unternehmen als MSNBC, Fox News oder CNN, aber in den Tagen nach der Wahl haben sie davon profitiert, dass sie sich weigerten anzuerkennen, dass Joe Biden der gewählte Präsident ist und dass Trumps Amtszeit am 20. Januar endet.

Seit Monaten gibt es Spekulationen, dass Trump und seine Familie mit einer dieser Verkaufsstellen zusammenarbeiten könnten, um einen Nachrichtenrivalen zu schaffen, der um die Zuschauer des Fox News Channel konkurrieren könnte. Aber Christopher Ruddy, der CEO von Newsmax, sagte Vielfalt Anfang dieser Woche, dass Newsmax nie zu ‚Trump TV‘ werden würde“, und bemerkte: „Wir haben uns immer als unabhängige Nachrichtenagentur verstanden und wollen diese Mission fortsetzen.“ Er sagte, er sei offen für die Aussicht, Trump eine wöchentliche Fernsehsendung zu geben.

Diese beiden Filialen bringen deutlich weniger Einnahmen als ihre größeren Konkurrenten. Laut Kagan, einem Marktforschungsunternehmen, das Teil von S&P Global Intelligence ist, wird Newsmax im Jahr 2020 voraussichtlich 25 Millionen US-Dollar an Werbung und keine Affiliate-Gebühren generieren. Unterdessen erzielt OAN 13 Millionen US-Dollar an Werbeeinnahmen und 33 Millionen US-Dollar an Vertriebseinnahmen.

Laut Kagan wird MSNBC jedoch im Jahr 2020 einen Umsatz von mehr als 1,1 Milliarden US-Dollar mit Werbetreibenden und Distributoren erzielen, während CNN 1,72 Milliarden US-Dollar und Fox News voraussichtlich fast 2,98 Milliarden US-Dollar erwirtschaften wird.

Ob die konservativen Emporkömmlinge ihr Geschäft ausbauen können, bleibt abzuwarten. Inzwischen scheinen die Mainstream-TV-Nachrichtensender bereit zu sein, sich wie ein Zuschauer einer der späteren Staffeln von Trumps Reality-Wettbewerbsserie „The Apprentice“ zu verhalten und den Kanal zu wechseln.


Nach Jahren des Anschauens von „Trump Show“ beginnen die TV-Nachrichten, sie auszuschalten

Der Anblick von Präsident Trumps persönlichem Anwalt Rudy Giuliani, der gestern in den einst eintönigen Tagesstunden des Fernsehens Verschwörungstheorien und Haarfärbemittel abwarf, hätte sich vor nicht allzu langer Zeit als Katzenminze erwiesen, der kein Fernsehsender widerstehen konnte. Gestern taten viele von ihnen.

Nur wenige, wenn überhaupt eine der TV-Nachrichtensender des Landes, die am Donnerstag die Pressekonferenz des Rechtsteams live ausgestrahlt hat, das die Bemühungen des Präsidenten anführt, die Wahl zu kippen. Und Fox News, die es tat, folgte mit einer Berichterstattung von Kristin Fisher, einer Korrespondentin des Weißen Hauses, die feststellte: „Nun, das war sicherlich eine farbenfrohe Pressekonferenz von Rudy Giuliani, aber es waren leichte Fakten. Vieles von dem, was er sagte, war einfach nicht wahr oder wurde bereits vor Gericht verworfen.“ Später an diesem Abend sagte Tucker Carlson, Moderator zur besten Sendezeit, den Zuschauern, er habe Sidney Powell, einen anderen Trump-Anwalt, eingeladen, zu erscheinen, bemerkte jedoch, dass „sie uns nie Beweise geschickt hat“.

TV-Nachrichten haben in der Trump-Ära dank des normbrechenden Verhaltens des Präsidenten und des intensiven Bedarfs der Zuschauer nach Informationen über die harten Auswirkungen der Coronavirus-Pandemie floriert. Fox News, MSNBC und CNN haben die Einschaltquoten steigen lassen. Regelmäßige Moderatoren sind zu bekannten Namen geworden, gewinnen Buchangebote, Podcasts und schäumende Profile in Elle, Vogue und der New York Times. Walt Disney hat sogar – für eine Zeit lang – ABCs ehrwürdige „Nightline“ auf seinen ursprünglichen 11:30-Spot zurückgesetzt und die Ausstrahlung von Jimmy Kimmels Late-Night-Programm verschoben. Jetzt, da sich die Präsidentschaft von Biden abzeichnet, beginnen viele der Fernsehsender, dem Weißen Haus gegenüber weniger ehrerbietig zu sein.

Präsident Trump wurde im Vorfeld der Wahl von Savannah Guthrie in einem Rathaus von NBC News zur Rechenschaft gezogen. In der Wahlnacht warnte Norah O’Donnell, Moderatorin der „CBS Evening News“, die Zuschauer in den frühen Morgenstunden davor, dass Präsident Trump wahrscheinlich einige Bemerkungen zum Ergebnis der Wahl machen würde, die noch überprüft werden müssten. „Wir bei CBS News planen nicht in diesem Präsidentschaftsrennen. Wir werden den Millionen Wählern in diesen Schlachtfeldstaaten und den Hunderttausenden in Georgien, deren Stimmen ebenfalls nicht ausgezählt wurden, das Wahlrecht nicht entziehen“, sagte sie. Drei verschiedene NBCUniversal-Anker – Guthrie von NBC News, Brian Williams von MSNBC und Shepard Smith von CNBC – brachen in Trumps Pressekonferenz ein, um den Zuschauern mitzuteilen, dass sie falsche Informationen hörten. Neil Cavuto von Fox News Channel unterbrach am 9. November eine Pressekonferenz im Weißen Haus, nachdem die Pressesprecherin des Weißen Hauses, Kayleigh McEnany, unbegründete Behauptungen aufstellte, dass Trump-Gegner „Betrug willkommen heißen und illegale Abstimmungen begrüßen“.

„Whoa, whoa, whoa“, sagte Cavuto und übernahm den Bildschirm. "Wenn sie nicht mehr Details hat, um das zu untermauern, kann ich dir das nicht weiter zeigen."

Es war nicht immer so. Im Vorfeld der Wahlen 2016 konnten die TV-Nachrichtensender anscheinend nicht genug über Trump berichten. Sogar CNN, für das Präsident Trump eine besondere Verachtung zu empfinden scheint, zeigte oft lange Abschnitte von Trump-Kundgebungen oder sogar Menschen, die auf das Wort des damaligen Kandidaten warteten. „Wir haben viel früher als die meisten erkannt, dass es ein kleines Phänomen gibt, und wir haben erkannt, dass etwas mit ihm vor sich geht“, sagte Jeff Zucker, Präsident von CNN Worldwide, in einer Rede an der Harvard University im Jahr 2016. Der Vorstand bestätigte CNN hat möglicherweise einen Fehler gemacht, als er dem Kandidaten so viel Sendezeit einräumte.

Die Einstellungen haben sich eindeutig geändert. „Im November haben Fernsehjournalisten gezeigt, dass sie sich als Teil des Rahmens sehen, der die Stabilität der amerikanischen Demokratie schützen kann“, sagt Dannagal Young, außerordentlicher Professor an der University of Delaware, der politische Medien studiert. „Trump-Surrogate abzuschneiden, wenn sie falsch informieren und politischen Experten, die betrügerische Behauptungen hausieren, eine Plattform verweigern … Sie weigern sich, nachweislich falsche Behauptungen zu verbreiten, die der amerikanischen Öffentlichkeit schaden.

Es könnte riskant sein, sich von Beamten abzuschneiden. Eine kürzlich vom Reuters Institute durchgeführte Umfrage unter Menschen in 40 verschiedenen Märkten auf der ganzen Welt ergab, dass etwa die Hälfte der Öffentlichkeit es vorzieht, potenziell falsche Aussagen an prominenter Stelle zu veröffentlichen, während andere es vorzogen, die Bemerkungen vollständig zu zeigen und anschließend eine Faktenprüfung anzubieten.

Dennoch scheinen die Medien, nachdem sie monatelang von Präsident Trump als „Fake“ oder „Volksfeind“ verspottet wurden, erkannt zu haben, dass sie es nicht mehr ertragen müssen.

Während Trumps Amtszeit im Weißen Haus waren „die Medien die Außenseiter. Sie lagen immer im Unrecht“, sagt Jason Mollica, Professor an der School of Communication der American University, der Präsidentschaftskampagnen und Messaging studiert. Die einzige Verkaufsstelle, die regelmäßigen Zugang zu Trump, Fox News, genossen, „ist vom Präsidenten unter enormen Beschuss geraten, als sie Arizona anriefen“ für Biden in der Wahlnacht. Dieser Anruf wurde von anderen Verkaufsstellen bestätigt.

Einige dieser Dynamiken scheinen in den letzten Tagen zu einem Zustrom von Zuschauern für zwei Kabelausgänge geführt zu haben, die rechte Standpunkte bedienen. Newsmax und OAN betreiben viel kleinere Unternehmen als MSNBC, Fox News oder CNN, aber in den Tagen nach der Wahl haben sie davon profitiert, dass sie sich weigerten anzuerkennen, dass Joe Biden der gewählte Präsident ist und dass Trumps Amtszeit am 20. Januar endet.

Seit Monaten gibt es Spekulationen, dass Trump und seine Familie mit einer dieser Verkaufsstellen zusammenarbeiten könnten, um einen Nachrichtenrivalen zu schaffen, der um die Zuschauer des Fox News Channel konkurrieren könnte. Aber Christopher Ruddy, der CEO von Newsmax, sagte Vielfalt Anfang dieser Woche, dass Newsmax nie zu ‚Trump TV‘ werden würde“, und bemerkte: „Wir haben uns immer als unabhängige Nachrichtenagentur verstanden und wollen diese Mission fortsetzen.“ Er sagte, er sei offen für die Aussicht, Trump eine wöchentliche Fernsehsendung zu geben.

Diese beiden Filialen bringen deutlich weniger Einnahmen als ihre größeren Konkurrenten. Laut Kagan, einem Marktforschungsunternehmen, das Teil von S&P Global Intelligence ist, wird Newsmax im Jahr 2020 voraussichtlich 25 Millionen US-Dollar an Werbung und keine Affiliate-Gebühren generieren. Unterdessen erzielt OAN 13 Millionen US-Dollar an Werbeeinnahmen und 33 Millionen US-Dollar an Vertriebseinnahmen.

Laut Kagan wird MSNBC jedoch im Jahr 2020 einen Umsatz von mehr als 1,1 Milliarden US-Dollar mit Werbetreibenden und Distributoren erzielen, während CNN 1,72 Milliarden US-Dollar und Fox News voraussichtlich fast 2,98 Milliarden US-Dollar erwirtschaften wird.

Ob die konservativen Emporkömmlinge ihr Geschäft ausbauen können, bleibt abzuwarten. Inzwischen scheinen die Mainstream-TV-Nachrichtensender bereit zu sein, sich wie ein Zuschauer einer der späteren Staffeln von Trumps Reality-Wettbewerbsserie „The Apprentice“ zu verhalten und den Kanal zu wechseln.


Nach Jahren des Anschauens von „Trump Show“ beginnen die TV-Nachrichten, sie auszuschalten

Der Anblick von Präsident Trumps persönlichem Anwalt Rudy Giuliani, der gestern in den einst eintönigen Tagesstunden des Fernsehens Verschwörungstheorien und Haarfärbemittel abwarf, hätte sich vor nicht allzu langer Zeit als Katzenminze erwiesen, der kein Fernsehsender widerstehen konnte. Gestern taten viele von ihnen.

Nur wenige, wenn überhaupt eine der TV-Nachrichtensender des Landes, die am Donnerstag die Pressekonferenz des Rechtsteams live ausgestrahlt hat, das die Bemühungen des Präsidenten anführt, die Wahl zu kippen. Und Fox News, die dies tat, folgte mit Berichten von Kristin Fisher, einer Korrespondentin des Weißen Hauses, die feststellte: „Nun, das war sicherlich eine farbenfrohe Pressekonferenz von Rudy Giuliani, aber es waren leichte Fakten. Vieles von dem, was er sagte, war einfach nicht wahr oder wurde bereits vor Gericht verworfen.“ Später an diesem Abend sagte Tucker Carlson, Moderator zur besten Sendezeit, den Zuschauern, er habe Sidney Powell, einen anderen Trump-Anwalt, eingeladen, zu erscheinen, bemerkte jedoch, dass „sie uns nie Beweise geschickt hat“.

TV-Nachrichten haben in der Trump-Ära dank des normbrechenden Verhaltens des Präsidenten und des intensiven Bedarfs der Zuschauer nach Informationen über die harten Auswirkungen der Coronavirus-Pandemie floriert. Fox News, MSNBC und CNN haben die Einschaltquoten steigen lassen. Regelmäßige Moderatoren sind zu bekannten Namen geworden, gewinnen Buchangebote, Podcasts und schäumende Profile in Elle, Vogue und der New York Times. Walt Disney hat sogar – für eine Zeit lang – ABCs ehrwürdige „Nightline“ auf seinen ursprünglichen 11:30-Spot zurückgesetzt und die Ausstrahlung von Jimmy Kimmels Late-Night-Programm verschoben. Jetzt, da sich die Präsidentschaft von Biden abzeichnet, beginnen viele der Fernsehsender, dem Weißen Haus gegenüber weniger ehrerbietig zu sein.

Präsident Trump wurde im Vorfeld der Wahl von Savannah Guthrie in einem Rathaus von NBC News zur Rechenschaft gezogen. In der Wahlnacht warnte Norah O’Donnell, Moderatorin der „CBS Evening News“, die Zuschauer in den frühen Morgenstunden davor, dass Präsident Trump wahrscheinlich einige Bemerkungen zum Ergebnis der Wahl machen würde, die noch überprüft werden müssten. „Wir bei CBS News planen nicht in diesem Präsidentschaftsrennen. Wir werden den Millionen Wählern in diesen Schlachtfeldstaaten und den Hunderttausenden in Georgien, deren Stimmen ebenfalls nicht ausgezählt wurden, das Wahlrecht nicht entziehen“, sagte sie. Drei verschiedene NBCUniversal-Anker – Guthrie von NBC News, Brian Williams von MSNBC und Shepard Smith von CNBC – brachen in Trumps Pressekonferenz ein, um den Zuschauern mitzuteilen, dass sie falsche Informationen hörten. Neil Cavuto von Fox News Channel unterbrach am 9. November eine Pressekonferenz im Weißen Haus, nachdem die Pressesprecherin des Weißen Hauses, Kayleigh McEnany, unbegründete Behauptungen aufstellte, dass Trump-Gegner „Betrug willkommen heißen und illegale Abstimmungen begrüßen“.

„Whoa, whoa, whoa“, sagte Cavuto und übernahm den Bildschirm. "Wenn sie nicht mehr Details hat, um das zu untermauern, kann ich dir das nicht mit gutem Willen weiter zeigen."

Es war nicht immer so. Im Vorfeld der Wahlen 2016 konnten die TV-Nachrichtensender anscheinend nicht genug über Trump berichten. Sogar CNN, für das Präsident Trump eine besondere Verachtung zu empfinden scheint, zeigte oft lange Abschnitte von Trump-Kundgebungen oder sogar Menschen, die auf das Wort des damaligen Kandidaten warteten. „Wir haben viel früher als die meisten erkannt, dass es ein kleines Phänomen gibt, und wir haben erkannt, dass etwas mit ihm vor sich geht“, sagte Jeff Zucker, Präsident von CNN Worldwide, in einer Rede, die 2016 an der Harvard University gehalten wurde CNN hat möglicherweise einen Fehler gemacht, als er dem Kandidaten so viel Sendezeit einräumte.

Die Einstellungen haben sich eindeutig geändert. „Im November haben Fernsehjournalisten gezeigt, dass sie sich als Teil des Rahmens sehen, der die Stabilität der amerikanischen Demokratie schützen kann“, sagt Dannagal Young, außerordentlicher Professor an der University of Delaware, der politische Medien studiert. „Trump-Surrogate abzuschneiden, wenn sie falsch informieren und politischen Experten, die betrügerische Behauptungen hausieren, eine Plattform verweigern … Sie weigern sich, nachweislich falsche Behauptungen zu verstärken, die der amerikanischen Öffentlichkeit schaden.

Es könnte riskant sein, sich von Beamten abzuschneiden. Eine kürzlich vom Reuters Institute durchgeführte Umfrage unter Menschen in 40 verschiedenen Märkten auf der ganzen Welt ergab, dass etwa die Hälfte der Öffentlichkeit es vorzieht, potenziell falsche Aussagen an prominenter Stelle zu veröffentlichen, während andere es vorzogen, die Bemerkungen vollständig zu zeigen und anschließend eine Faktenprüfung anzubieten.

Dennoch scheinen die Medien, nachdem sie monatelang von Präsident Trump als „Fake“ oder „Volksfeind“ verspottet wurden, erkannt zu haben, dass sie es nicht mehr ertragen müssen.

Während Trumps Amtszeit im Weißen Haus waren „die Medien die Außenseiter. Sie lagen immer im Unrecht“, sagt Jason Mollica, Professor an der School of Communication der American University, der Präsidentschaftskampagnen und Messaging studiert. Die einzige Verkaufsstelle, die regelmäßigen Zugang zu Trump, Fox News, genossen, „ist vom Präsidenten unter enormen Beschuss geraten, als sie Arizona anriefen“ für Biden in der Wahlnacht. Dieser Anruf wurde von anderen Verkaufsstellen bestätigt.

Einige dieser Dynamiken scheinen in den letzten Tagen zu einem Zustrom von Zuschauern für zwei Kabelausgänge geführt zu haben, die rechte Standpunkte bedienen. Newsmax und OAN betreiben viel kleinere Unternehmen als MSNBC, Fox News oder CNN, aber in den Tagen nach der Wahl haben sie davon profitiert, dass sie sich weigerten anzuerkennen, dass Joe Biden der gewählte Präsident ist und dass Trumps Amtszeit am 20. Januar endet.

Seit Monaten gibt es Spekulationen, dass Trump und seine Familie mit einer dieser Verkaufsstellen zusammenarbeiten könnten, um einen Nachrichtenrivalen zu schaffen, der um die Zuschauer des Fox News Channel konkurrieren könnte. Aber Christopher Ruddy, der CEO von Newsmax, sagte Vielfalt Anfang dieser Woche, dass Newsmax nie zu ‚Trump TV‘ werden würde“, und bemerkte: „Wir haben uns immer als unabhängige Nachrichtenagentur verstanden und wollen diese Mission fortsetzen.“ Er sagte, er sei offen für die Aussicht, Trump eine wöchentliche Fernsehsendung zu geben.

Diese beiden Filialen bringen deutlich weniger Einnahmen als ihre größeren Konkurrenten. Laut Kagan, einem Marktforschungsunternehmen, das Teil von S&P Global Intelligence ist, wird Newsmax im Jahr 2020 voraussichtlich 25 Millionen US-Dollar an Werbung und keine Affiliate-Gebühren generieren. Unterdessen erzielt OAN 13 Millionen US-Dollar an Werbeeinnahmen und 33 Millionen US-Dollar an Vertriebseinnahmen.

Laut Kagan wird MSNBC jedoch im Jahr 2020 einen Umsatz von mehr als 1,1 Milliarden US-Dollar mit Werbetreibenden und Distributoren erzielen, während CNN 1,72 Milliarden US-Dollar und Fox News voraussichtlich fast 2,98 Milliarden US-Dollar erwirtschaften wird.

Ob die konservativen Emporkömmlinge ihr Geschäft ausbauen können, bleibt abzuwarten. Inzwischen scheinen die Mainstream-TV-Nachrichtensender bereit zu sein, sich wie ein Zuschauer einer der späteren Staffeln von Trumps Reality-Wettbewerbsserie „The Apprentice“ zu verhalten und den Kanal zu wechseln.


Nach Jahren des Anschauens von „Trump Show“ beginnen die TV-Nachrichten, sie auszuschalten

Der Anblick von Präsident Trumps persönlichem Anwalt Rudy Giuliani, der gestern in den einst eintönigen Tagesstunden des Fernsehens Verschwörungstheorien und Haarfärbemittel abwarf, hätte sich vor nicht allzu langer Zeit als Katzenminze erwiesen, der kein Fernsehsender widerstehen konnte. Gestern taten viele von ihnen.

Nur wenige, wenn überhaupt eine der TV-Nachrichtensender des Landes, die am Donnerstag die Pressekonferenz des Rechtsteams live ausgestrahlt hat, das die Bemühungen des Präsidenten anführt, die Wahl zu stürzen. Und Fox News, die es tat, folgte mit einer Berichterstattung von Kristin Fisher, einer Korrespondentin des Weißen Hauses, die feststellte: „Nun, das war sicherlich eine farbenfrohe Pressekonferenz von Rudy Giuliani, aber es waren leichte Fakten. Vieles von dem, was er sagte, war einfach nicht wahr oder wurde bereits vor Gericht verworfen.“ Später an diesem Abend sagte Tucker Carlson, Moderator zur besten Sendezeit, den Zuschauern, er habe Sidney Powell, einen anderen Trump-Anwalt, eingeladen, zu erscheinen, bemerkte jedoch, dass „sie uns nie Beweise geschickt hat“.

TV-Nachrichten haben in der Trump-Ära dank des normbrechenden Verhaltens des Präsidenten und des intensiven Bedarfs der Zuschauer nach Informationen über die harten Auswirkungen der Coronavirus-Pandemie floriert. Fox News, MSNBC und CNN haben die Einschaltquoten steigen lassen. Regelmäßige Moderatoren sind zu bekannten Namen geworden, gewinnen Buchangebote, Podcasts und schäumende Profile in Elle, Vogue und der New York Times. Walt Disney hat sogar – für eine Zeit lang – ABCs ehrwürdige „Nightline“ auf seinen ursprünglichen 11:30-Spot zurückgesetzt und die Ausstrahlung von Jimmy Kimmels Late-Night-Programm verschoben. Jetzt, da sich die Präsidentschaft von Biden abzeichnet, beginnen viele der Fernsehsender, dem Weißen Haus gegenüber weniger ehrerbietig zu sein.

Präsident Trump wurde im Vorfeld der Wahl von Savannah Guthrie in einem Rathaus von NBC News zur Rechenschaft gezogen. On Election Night, “CBS Evening News” anchor Norah O’Donnell cautioned viewers in the wee hours of the morning that President Trump was likely to make some remarks about the outcome of the election that had yet to be verified. ““We at CBS News are not projecting in this presidential race. We will not disenfranchise the millions of voters in those battleground states and the hundreds of thousands in Georgia who also have not had their votes counted,” she said. Three different NBCUniversal anchors — NBC News’ Guthrie, MSNBC’s Brian Williams and CNBC’s Shepard Smith — broke into Trump’s news conference to tell viewers they were hearing false information. Fox News Channel’s Neil Cavuto on November 9th cut into a press conference at the White House after White House Press Secretary Kayleigh McEnany made unsubstantiated claims that Trump opponents were “welcoming fraud and welcoming illegal voting.”

“Whoa, whoa, whoa,” said Cavuto, taking over the screen. “Unless she has more details to back that up, I can’t in good countenance continue showing you this.”

It wasn’t always like this. During the run-up to the 2016 election, TV-news networks couldn’t seem to provide enough Trump coverage. Even CNN, for which President Trump appears to reserve a particular disdain, often showed long segments of Trump rallies, or even people waiting for the then-candidate to speak. “We recognized much earlier than most that there was a little bit of a phenomenon, and we recognized there was something going on with him,” said Jeff Zucker, president of CNN Worldwide, in remarks delivered at Harvard University in 2016. The executive acknowledged CNN may have erred in giving the candidate so much air time.

Attitudes have clearly changed. “During the month of November, television news journalists have revealed that they do see themselves as part of the framework that can protect the stability of American democracy,” says Dannagal Young, an associate professor at the University of Delaware who studies political media. “Cutting away from Trump surrogates when they misinform and denying a platform to political pundits peddling fraudulent claims… these behaviors illustrate that journalists are embracing their role as information gatekeepers. They are refusing to amplify demonstrably false claims that harm the American public.

Cutting away from officials might be risky. A recent survey by Reuters Institute of people in 40 different markets around the world found around half the public prefers statements that are potentially false to be reported prominently, while others favored showing remarks being made in full, then offering fact checking afterward.

Still, after months of being derided by President Trump as “fake” or “the enemy of the people,” the media seems to have realized it doesn’t have to take it anymore.

During Trump’s tenure in the White House, “the media were the outsiders. They were the ones always in the wrong,” says Jason Mollica, a professor at American University’s School of Communication who studies presidential campaigns and messaging. The one outlet that enjoyed regular access to Trump, Fox News, “has come under tremendous fire from the president with them calling Arizona” for Biden on Election Night. That call was verified by other outlets.

Some of these dynamics appear to have resulted in an influx of viewers in recent days for two cable outlets that cater to right-wing viewpoints. Newsmax and OAN operate much smaller businesses than MSNBC, Fox News or CNN, but in the days following the election have benefitted by refusing to acknowledge that Joe Biden is the president-elect and that Trump’s term will come to an end on January 20.

Speculation has swirled for months that Trump and his family might work with one of these outlets to create a news rival that might vie for viewers of Fox News Channel. But Christopher Ruddy, the CEO of Newsmax, told Vielfalt earlier this week that Newsmax would never become ‘Trump TV,’” noting that, “We have always seen ourselves as an independent news agency, and we want to continue with that mission.” He said he was open to the prospect of giving Trump a weekly TV program.

These two outlets bring in significantly less revenue than their larger competitors. Newsmax is expected to generate $25 million in advertising in 2020 and no affiliate fees, according to Kagan, a market-research firm that is part of S&P Global Intelligence. Meanwhile, OAN is seen capturing $13 million in advertising and $33 million in distribution revenue.

But MSNBC is expected to take in more than $1.1 billion in revenue from advertisers and distributors in 2020, according to Kagan, while CNN is seen capturing $1.72 billion and Fox News is projected to take in nearly $2.98 billion.

Whether the conservative upstarts will be able to grow their business remains to be seen. Meanwhile, the mainstream TV-news outlets seem ready to act like a viewer of one of the later seasons of Trump’s reality-competition series, “The Apprentice,” and change the channel.


After Years of Watching ‘Trump Show,’ TV News Starts to Turn It Off

The sight of President Trump’s personal attorney, Rudy Giuliani, throwing off conspiracy theories and hair dye yesterday in TV’s once-humdrum daytime hours, would not too long ago have proven to be catnip that no TV-news outlet could resist. Yesterday, many of them did.

Few if any of the nation’s TV-news outlets aired live Thursday’s press conference from the legal team spearheading the president’s efforts to overturn the election. And Fox News, which did, followed it up with reporting from Kristin Fisher, a White House correspondent, who noted: “Well, that was certainly a colorful news conference from Rudy Giuliani, but it was light on facts. So much of what he said was simply not true or has already been thrown out in court.” Later that evening, primetime host Tucker Carlson told viewers he had invited Sidney Powell, another Trump attorney to appear, but noted “she never sent us any evidence.”

TV news has thrived in the Trump era, thanks to the president’s norm-busting demeanor and viewers intense need for information on the harsh effects of the coronavirus pandemic. Fox News, MSNBC and CNN have seen ratings soar. Regular anchors have become household names, winning book deals, podcasts and frothy profiles in Elle, Vogue and the New York Times. Walt Disney even — for a time — restored ABC’s venerable “Nightline” to its original 11:30 spot, delaying the broadcast of Jimmy Kimmel’s late-night program. Now, as the Biden presidency looms, many of the TV outlets are starting to be less deferential to the White House.

President Trump was held to account by Savannah Guthrie in an NBC News town hall leading up to the election. On Election Night, “CBS Evening News” anchor Norah O’Donnell cautioned viewers in the wee hours of the morning that President Trump was likely to make some remarks about the outcome of the election that had yet to be verified. ““We at CBS News are not projecting in this presidential race. We will not disenfranchise the millions of voters in those battleground states and the hundreds of thousands in Georgia who also have not had their votes counted,” she said. Three different NBCUniversal anchors — NBC News’ Guthrie, MSNBC’s Brian Williams and CNBC’s Shepard Smith — broke into Trump’s news conference to tell viewers they were hearing false information. Fox News Channel’s Neil Cavuto on November 9th cut into a press conference at the White House after White House Press Secretary Kayleigh McEnany made unsubstantiated claims that Trump opponents were “welcoming fraud and welcoming illegal voting.”

“Whoa, whoa, whoa,” said Cavuto, taking over the screen. “Unless she has more details to back that up, I can’t in good countenance continue showing you this.”

It wasn’t always like this. During the run-up to the 2016 election, TV-news networks couldn’t seem to provide enough Trump coverage. Even CNN, for which President Trump appears to reserve a particular disdain, often showed long segments of Trump rallies, or even people waiting for the then-candidate to speak. “We recognized much earlier than most that there was a little bit of a phenomenon, and we recognized there was something going on with him,” said Jeff Zucker, president of CNN Worldwide, in remarks delivered at Harvard University in 2016. The executive acknowledged CNN may have erred in giving the candidate so much air time.

Attitudes have clearly changed. “During the month of November, television news journalists have revealed that they do see themselves as part of the framework that can protect the stability of American democracy,” says Dannagal Young, an associate professor at the University of Delaware who studies political media. “Cutting away from Trump surrogates when they misinform and denying a platform to political pundits peddling fraudulent claims… these behaviors illustrate that journalists are embracing their role as information gatekeepers. They are refusing to amplify demonstrably false claims that harm the American public.

Cutting away from officials might be risky. A recent survey by Reuters Institute of people in 40 different markets around the world found around half the public prefers statements that are potentially false to be reported prominently, while others favored showing remarks being made in full, then offering fact checking afterward.

Still, after months of being derided by President Trump as “fake” or “the enemy of the people,” the media seems to have realized it doesn’t have to take it anymore.

During Trump’s tenure in the White House, “the media were the outsiders. They were the ones always in the wrong,” says Jason Mollica, a professor at American University’s School of Communication who studies presidential campaigns and messaging. The one outlet that enjoyed regular access to Trump, Fox News, “has come under tremendous fire from the president with them calling Arizona” for Biden on Election Night. That call was verified by other outlets.

Some of these dynamics appear to have resulted in an influx of viewers in recent days for two cable outlets that cater to right-wing viewpoints. Newsmax and OAN operate much smaller businesses than MSNBC, Fox News or CNN, but in the days following the election have benefitted by refusing to acknowledge that Joe Biden is the president-elect and that Trump’s term will come to an end on January 20.

Speculation has swirled for months that Trump and his family might work with one of these outlets to create a news rival that might vie for viewers of Fox News Channel. But Christopher Ruddy, the CEO of Newsmax, told Vielfalt earlier this week that Newsmax would never become ‘Trump TV,’” noting that, “We have always seen ourselves as an independent news agency, and we want to continue with that mission.” He said he was open to the prospect of giving Trump a weekly TV program.

These two outlets bring in significantly less revenue than their larger competitors. Newsmax is expected to generate $25 million in advertising in 2020 and no affiliate fees, according to Kagan, a market-research firm that is part of S&P Global Intelligence. Meanwhile, OAN is seen capturing $13 million in advertising and $33 million in distribution revenue.

But MSNBC is expected to take in more than $1.1 billion in revenue from advertisers and distributors in 2020, according to Kagan, while CNN is seen capturing $1.72 billion and Fox News is projected to take in nearly $2.98 billion.

Whether the conservative upstarts will be able to grow their business remains to be seen. Meanwhile, the mainstream TV-news outlets seem ready to act like a viewer of one of the later seasons of Trump’s reality-competition series, “The Apprentice,” and change the channel.


After Years of Watching ‘Trump Show,’ TV News Starts to Turn It Off

The sight of President Trump’s personal attorney, Rudy Giuliani, throwing off conspiracy theories and hair dye yesterday in TV’s once-humdrum daytime hours, would not too long ago have proven to be catnip that no TV-news outlet could resist. Yesterday, many of them did.

Few if any of the nation’s TV-news outlets aired live Thursday’s press conference from the legal team spearheading the president’s efforts to overturn the election. And Fox News, which did, followed it up with reporting from Kristin Fisher, a White House correspondent, who noted: “Well, that was certainly a colorful news conference from Rudy Giuliani, but it was light on facts. So much of what he said was simply not true or has already been thrown out in court.” Later that evening, primetime host Tucker Carlson told viewers he had invited Sidney Powell, another Trump attorney to appear, but noted “she never sent us any evidence.”

TV news has thrived in the Trump era, thanks to the president’s norm-busting demeanor and viewers intense need for information on the harsh effects of the coronavirus pandemic. Fox News, MSNBC and CNN have seen ratings soar. Regular anchors have become household names, winning book deals, podcasts and frothy profiles in Elle, Vogue and the New York Times. Walt Disney even — for a time — restored ABC’s venerable “Nightline” to its original 11:30 spot, delaying the broadcast of Jimmy Kimmel’s late-night program. Now, as the Biden presidency looms, many of the TV outlets are starting to be less deferential to the White House.

President Trump was held to account by Savannah Guthrie in an NBC News town hall leading up to the election. On Election Night, “CBS Evening News” anchor Norah O’Donnell cautioned viewers in the wee hours of the morning that President Trump was likely to make some remarks about the outcome of the election that had yet to be verified. ““We at CBS News are not projecting in this presidential race. We will not disenfranchise the millions of voters in those battleground states and the hundreds of thousands in Georgia who also have not had their votes counted,” she said. Three different NBCUniversal anchors — NBC News’ Guthrie, MSNBC’s Brian Williams and CNBC’s Shepard Smith — broke into Trump’s news conference to tell viewers they were hearing false information. Fox News Channel’s Neil Cavuto on November 9th cut into a press conference at the White House after White House Press Secretary Kayleigh McEnany made unsubstantiated claims that Trump opponents were “welcoming fraud and welcoming illegal voting.”

“Whoa, whoa, whoa,” said Cavuto, taking over the screen. “Unless she has more details to back that up, I can’t in good countenance continue showing you this.”

It wasn’t always like this. During the run-up to the 2016 election, TV-news networks couldn’t seem to provide enough Trump coverage. Even CNN, for which President Trump appears to reserve a particular disdain, often showed long segments of Trump rallies, or even people waiting for the then-candidate to speak. “We recognized much earlier than most that there was a little bit of a phenomenon, and we recognized there was something going on with him,” said Jeff Zucker, president of CNN Worldwide, in remarks delivered at Harvard University in 2016. The executive acknowledged CNN may have erred in giving the candidate so much air time.

Attitudes have clearly changed. “During the month of November, television news journalists have revealed that they do see themselves as part of the framework that can protect the stability of American democracy,” says Dannagal Young, an associate professor at the University of Delaware who studies political media. “Cutting away from Trump surrogates when they misinform and denying a platform to political pundits peddling fraudulent claims… these behaviors illustrate that journalists are embracing their role as information gatekeepers. They are refusing to amplify demonstrably false claims that harm the American public.

Cutting away from officials might be risky. A recent survey by Reuters Institute of people in 40 different markets around the world found around half the public prefers statements that are potentially false to be reported prominently, while others favored showing remarks being made in full, then offering fact checking afterward.

Still, after months of being derided by President Trump as “fake” or “the enemy of the people,” the media seems to have realized it doesn’t have to take it anymore.

During Trump’s tenure in the White House, “the media were the outsiders. They were the ones always in the wrong,” says Jason Mollica, a professor at American University’s School of Communication who studies presidential campaigns and messaging. The one outlet that enjoyed regular access to Trump, Fox News, “has come under tremendous fire from the president with them calling Arizona” for Biden on Election Night. That call was verified by other outlets.

Some of these dynamics appear to have resulted in an influx of viewers in recent days for two cable outlets that cater to right-wing viewpoints. Newsmax and OAN operate much smaller businesses than MSNBC, Fox News or CNN, but in the days following the election have benefitted by refusing to acknowledge that Joe Biden is the president-elect and that Trump’s term will come to an end on January 20.

Speculation has swirled for months that Trump and his family might work with one of these outlets to create a news rival that might vie for viewers of Fox News Channel. But Christopher Ruddy, the CEO of Newsmax, told Vielfalt earlier this week that Newsmax would never become ‘Trump TV,’” noting that, “We have always seen ourselves as an independent news agency, and we want to continue with that mission.” He said he was open to the prospect of giving Trump a weekly TV program.

These two outlets bring in significantly less revenue than their larger competitors. Newsmax is expected to generate $25 million in advertising in 2020 and no affiliate fees, according to Kagan, a market-research firm that is part of S&P Global Intelligence. Meanwhile, OAN is seen capturing $13 million in advertising and $33 million in distribution revenue.

But MSNBC is expected to take in more than $1.1 billion in revenue from advertisers and distributors in 2020, according to Kagan, while CNN is seen capturing $1.72 billion and Fox News is projected to take in nearly $2.98 billion.

Whether the conservative upstarts will be able to grow their business remains to be seen. Meanwhile, the mainstream TV-news outlets seem ready to act like a viewer of one of the later seasons of Trump’s reality-competition series, “The Apprentice,” and change the channel.


After Years of Watching ‘Trump Show,’ TV News Starts to Turn It Off

The sight of President Trump’s personal attorney, Rudy Giuliani, throwing off conspiracy theories and hair dye yesterday in TV’s once-humdrum daytime hours, would not too long ago have proven to be catnip that no TV-news outlet could resist. Yesterday, many of them did.

Few if any of the nation’s TV-news outlets aired live Thursday’s press conference from the legal team spearheading the president’s efforts to overturn the election. And Fox News, which did, followed it up with reporting from Kristin Fisher, a White House correspondent, who noted: “Well, that was certainly a colorful news conference from Rudy Giuliani, but it was light on facts. So much of what he said was simply not true or has already been thrown out in court.” Later that evening, primetime host Tucker Carlson told viewers he had invited Sidney Powell, another Trump attorney to appear, but noted “she never sent us any evidence.”

TV news has thrived in the Trump era, thanks to the president’s norm-busting demeanor and viewers intense need for information on the harsh effects of the coronavirus pandemic. Fox News, MSNBC and CNN have seen ratings soar. Regular anchors have become household names, winning book deals, podcasts and frothy profiles in Elle, Vogue and the New York Times. Walt Disney even — for a time — restored ABC’s venerable “Nightline” to its original 11:30 spot, delaying the broadcast of Jimmy Kimmel’s late-night program. Now, as the Biden presidency looms, many of the TV outlets are starting to be less deferential to the White House.

President Trump was held to account by Savannah Guthrie in an NBC News town hall leading up to the election. On Election Night, “CBS Evening News” anchor Norah O’Donnell cautioned viewers in the wee hours of the morning that President Trump was likely to make some remarks about the outcome of the election that had yet to be verified. ““We at CBS News are not projecting in this presidential race. We will not disenfranchise the millions of voters in those battleground states and the hundreds of thousands in Georgia who also have not had their votes counted,” she said. Three different NBCUniversal anchors — NBC News’ Guthrie, MSNBC’s Brian Williams and CNBC’s Shepard Smith — broke into Trump’s news conference to tell viewers they were hearing false information. Fox News Channel’s Neil Cavuto on November 9th cut into a press conference at the White House after White House Press Secretary Kayleigh McEnany made unsubstantiated claims that Trump opponents were “welcoming fraud and welcoming illegal voting.”

“Whoa, whoa, whoa,” said Cavuto, taking over the screen. “Unless she has more details to back that up, I can’t in good countenance continue showing you this.”

It wasn’t always like this. During the run-up to the 2016 election, TV-news networks couldn’t seem to provide enough Trump coverage. Even CNN, for which President Trump appears to reserve a particular disdain, often showed long segments of Trump rallies, or even people waiting for the then-candidate to speak. “We recognized much earlier than most that there was a little bit of a phenomenon, and we recognized there was something going on with him,” said Jeff Zucker, president of CNN Worldwide, in remarks delivered at Harvard University in 2016. The executive acknowledged CNN may have erred in giving the candidate so much air time.

Attitudes have clearly changed. “During the month of November, television news journalists have revealed that they do see themselves as part of the framework that can protect the stability of American democracy,” says Dannagal Young, an associate professor at the University of Delaware who studies political media. “Cutting away from Trump surrogates when they misinform and denying a platform to political pundits peddling fraudulent claims… these behaviors illustrate that journalists are embracing their role as information gatekeepers. They are refusing to amplify demonstrably false claims that harm the American public.

Cutting away from officials might be risky. A recent survey by Reuters Institute of people in 40 different markets around the world found around half the public prefers statements that are potentially false to be reported prominently, while others favored showing remarks being made in full, then offering fact checking afterward.

Still, after months of being derided by President Trump as “fake” or “the enemy of the people,” the media seems to have realized it doesn’t have to take it anymore.

During Trump’s tenure in the White House, “the media were the outsiders. They were the ones always in the wrong,” says Jason Mollica, a professor at American University’s School of Communication who studies presidential campaigns and messaging. The one outlet that enjoyed regular access to Trump, Fox News, “has come under tremendous fire from the president with them calling Arizona” for Biden on Election Night. That call was verified by other outlets.

Some of these dynamics appear to have resulted in an influx of viewers in recent days for two cable outlets that cater to right-wing viewpoints. Newsmax and OAN operate much smaller businesses than MSNBC, Fox News or CNN, but in the days following the election have benefitted by refusing to acknowledge that Joe Biden is the president-elect and that Trump’s term will come to an end on January 20.

Speculation has swirled for months that Trump and his family might work with one of these outlets to create a news rival that might vie for viewers of Fox News Channel. But Christopher Ruddy, the CEO of Newsmax, told Vielfalt earlier this week that Newsmax would never become ‘Trump TV,’” noting that, “We have always seen ourselves as an independent news agency, and we want to continue with that mission.” He said he was open to the prospect of giving Trump a weekly TV program.

These two outlets bring in significantly less revenue than their larger competitors. Newsmax is expected to generate $25 million in advertising in 2020 and no affiliate fees, according to Kagan, a market-research firm that is part of S&P Global Intelligence. Meanwhile, OAN is seen capturing $13 million in advertising and $33 million in distribution revenue.

But MSNBC is expected to take in more than $1.1 billion in revenue from advertisers and distributors in 2020, according to Kagan, while CNN is seen capturing $1.72 billion and Fox News is projected to take in nearly $2.98 billion.

Whether the conservative upstarts will be able to grow their business remains to be seen. Meanwhile, the mainstream TV-news outlets seem ready to act like a viewer of one of the later seasons of Trump’s reality-competition series, “The Apprentice,” and change the channel.


After Years of Watching ‘Trump Show,’ TV News Starts to Turn It Off

The sight of President Trump’s personal attorney, Rudy Giuliani, throwing off conspiracy theories and hair dye yesterday in TV’s once-humdrum daytime hours, would not too long ago have proven to be catnip that no TV-news outlet could resist. Yesterday, many of them did.

Few if any of the nation’s TV-news outlets aired live Thursday’s press conference from the legal team spearheading the president’s efforts to overturn the election. And Fox News, which did, followed it up with reporting from Kristin Fisher, a White House correspondent, who noted: “Well, that was certainly a colorful news conference from Rudy Giuliani, but it was light on facts. So much of what he said was simply not true or has already been thrown out in court.” Later that evening, primetime host Tucker Carlson told viewers he had invited Sidney Powell, another Trump attorney to appear, but noted “she never sent us any evidence.”

TV news has thrived in the Trump era, thanks to the president’s norm-busting demeanor and viewers intense need for information on the harsh effects of the coronavirus pandemic. Fox News, MSNBC and CNN have seen ratings soar. Regular anchors have become household names, winning book deals, podcasts and frothy profiles in Elle, Vogue and the New York Times. Walt Disney even — for a time — restored ABC’s venerable “Nightline” to its original 11:30 spot, delaying the broadcast of Jimmy Kimmel’s late-night program. Now, as the Biden presidency looms, many of the TV outlets are starting to be less deferential to the White House.

President Trump was held to account by Savannah Guthrie in an NBC News town hall leading up to the election. On Election Night, “CBS Evening News” anchor Norah O’Donnell cautioned viewers in the wee hours of the morning that President Trump was likely to make some remarks about the outcome of the election that had yet to be verified. ““We at CBS News are not projecting in this presidential race. We will not disenfranchise the millions of voters in those battleground states and the hundreds of thousands in Georgia who also have not had their votes counted,” she said. Three different NBCUniversal anchors — NBC News’ Guthrie, MSNBC’s Brian Williams and CNBC’s Shepard Smith — broke into Trump’s news conference to tell viewers they were hearing false information. Fox News Channel’s Neil Cavuto on November 9th cut into a press conference at the White House after White House Press Secretary Kayleigh McEnany made unsubstantiated claims that Trump opponents were “welcoming fraud and welcoming illegal voting.”

“Whoa, whoa, whoa,” said Cavuto, taking over the screen. “Unless she has more details to back that up, I can’t in good countenance continue showing you this.”

It wasn’t always like this. During the run-up to the 2016 election, TV-news networks couldn’t seem to provide enough Trump coverage. Even CNN, for which President Trump appears to reserve a particular disdain, often showed long segments of Trump rallies, or even people waiting for the then-candidate to speak. “We recognized much earlier than most that there was a little bit of a phenomenon, and we recognized there was something going on with him,” said Jeff Zucker, president of CNN Worldwide, in remarks delivered at Harvard University in 2016. The executive acknowledged CNN may have erred in giving the candidate so much air time.

Attitudes have clearly changed. “During the month of November, television news journalists have revealed that they do see themselves as part of the framework that can protect the stability of American democracy,” says Dannagal Young, an associate professor at the University of Delaware who studies political media. “Cutting away from Trump surrogates when they misinform and denying a platform to political pundits peddling fraudulent claims… these behaviors illustrate that journalists are embracing their role as information gatekeepers. They are refusing to amplify demonstrably false claims that harm the American public.

Cutting away from officials might be risky. A recent survey by Reuters Institute of people in 40 different markets around the world found around half the public prefers statements that are potentially false to be reported prominently, while others favored showing remarks being made in full, then offering fact checking afterward.

Still, after months of being derided by President Trump as “fake” or “the enemy of the people,” the media seems to have realized it doesn’t have to take it anymore.

During Trump’s tenure in the White House, “the media were the outsiders. They were the ones always in the wrong,” says Jason Mollica, a professor at American University’s School of Communication who studies presidential campaigns and messaging. The one outlet that enjoyed regular access to Trump, Fox News, “has come under tremendous fire from the president with them calling Arizona” for Biden on Election Night. That call was verified by other outlets.

Some of these dynamics appear to have resulted in an influx of viewers in recent days for two cable outlets that cater to right-wing viewpoints. Newsmax and OAN operate much smaller businesses than MSNBC, Fox News or CNN, but in the days following the election have benefitted by refusing to acknowledge that Joe Biden is the president-elect and that Trump’s term will come to an end on January 20.

Speculation has swirled for months that Trump and his family might work with one of these outlets to create a news rival that might vie for viewers of Fox News Channel. But Christopher Ruddy, the CEO of Newsmax, told Vielfalt earlier this week that Newsmax would never become ‘Trump TV,’” noting that, “We have always seen ourselves as an independent news agency, and we want to continue with that mission.” He said he was open to the prospect of giving Trump a weekly TV program.

These two outlets bring in significantly less revenue than their larger competitors. Newsmax is expected to generate $25 million in advertising in 2020 and no affiliate fees, according to Kagan, a market-research firm that is part of S&P Global Intelligence. Meanwhile, OAN is seen capturing $13 million in advertising and $33 million in distribution revenue.

But MSNBC is expected to take in more than $1.1 billion in revenue from advertisers and distributors in 2020, according to Kagan, while CNN is seen capturing $1.72 billion and Fox News is projected to take in nearly $2.98 billion.

Whether the conservative upstarts will be able to grow their business remains to be seen. Meanwhile, the mainstream TV-news outlets seem ready to act like a viewer of one of the later seasons of Trump’s reality-competition series, “The Apprentice,” and change the channel.


After Years of Watching ‘Trump Show,’ TV News Starts to Turn It Off

The sight of President Trump’s personal attorney, Rudy Giuliani, throwing off conspiracy theories and hair dye yesterday in TV’s once-humdrum daytime hours, would not too long ago have proven to be catnip that no TV-news outlet could resist. Yesterday, many of them did.

Few if any of the nation’s TV-news outlets aired live Thursday’s press conference from the legal team spearheading the president’s efforts to overturn the election. And Fox News, which did, followed it up with reporting from Kristin Fisher, a White House correspondent, who noted: “Well, that was certainly a colorful news conference from Rudy Giuliani, but it was light on facts. So much of what he said was simply not true or has already been thrown out in court.” Later that evening, primetime host Tucker Carlson told viewers he had invited Sidney Powell, another Trump attorney to appear, but noted “she never sent us any evidence.”

TV news has thrived in the Trump era, thanks to the president’s norm-busting demeanor and viewers intense need for information on the harsh effects of the coronavirus pandemic. Fox News, MSNBC and CNN have seen ratings soar. Regular anchors have become household names, winning book deals, podcasts and frothy profiles in Elle, Vogue and the New York Times. Walt Disney even — for a time — restored ABC’s venerable “Nightline” to its original 11:30 spot, delaying the broadcast of Jimmy Kimmel’s late-night program. Now, as the Biden presidency looms, many of the TV outlets are starting to be less deferential to the White House.

President Trump was held to account by Savannah Guthrie in an NBC News town hall leading up to the election. On Election Night, “CBS Evening News” anchor Norah O’Donnell cautioned viewers in the wee hours of the morning that President Trump was likely to make some remarks about the outcome of the election that had yet to be verified. ““We at CBS News are not projecting in this presidential race. We will not disenfranchise the millions of voters in those battleground states and the hundreds of thousands in Georgia who also have not had their votes counted,” she said. Three different NBCUniversal anchors — NBC News’ Guthrie, MSNBC’s Brian Williams and CNBC’s Shepard Smith — broke into Trump’s news conference to tell viewers they were hearing false information. Fox News Channel’s Neil Cavuto on November 9th cut into a press conference at the White House after White House Press Secretary Kayleigh McEnany made unsubstantiated claims that Trump opponents were “welcoming fraud and welcoming illegal voting.”

“Whoa, whoa, whoa,” said Cavuto, taking over the screen. “Unless she has more details to back that up, I can’t in good countenance continue showing you this.”

It wasn’t always like this. During the run-up to the 2016 election, TV-news networks couldn’t seem to provide enough Trump coverage. Even CNN, for which President Trump appears to reserve a particular disdain, often showed long segments of Trump rallies, or even people waiting for the then-candidate to speak. “We recognized much earlier than most that there was a little bit of a phenomenon, and we recognized there was something going on with him,” said Jeff Zucker, president of CNN Worldwide, in remarks delivered at Harvard University in 2016. The executive acknowledged CNN may have erred in giving the candidate so much air time.

Attitudes have clearly changed. “During the month of November, television news journalists have revealed that they do see themselves as part of the framework that can protect the stability of American democracy,” says Dannagal Young, an associate professor at the University of Delaware who studies political media. “Cutting away from Trump surrogates when they misinform and denying a platform to political pundits peddling fraudulent claims… these behaviors illustrate that journalists are embracing their role as information gatekeepers. They are refusing to amplify demonstrably false claims that harm the American public.

Cutting away from officials might be risky. A recent survey by Reuters Institute of people in 40 different markets around the world found around half the public prefers statements that are potentially false to be reported prominently, while others favored showing remarks being made in full, then offering fact checking afterward.

Still, after months of being derided by President Trump as “fake” or “the enemy of the people,” the media seems to have realized it doesn’t have to take it anymore.

During Trump’s tenure in the White House, “the media were the outsiders. They were the ones always in the wrong,” says Jason Mollica, a professor at American University’s School of Communication who studies presidential campaigns and messaging. The one outlet that enjoyed regular access to Trump, Fox News, “has come under tremendous fire from the president with them calling Arizona” for Biden on Election Night. That call was verified by other outlets.

Some of these dynamics appear to have resulted in an influx of viewers in recent days for two cable outlets that cater to right-wing viewpoints. Newsmax and OAN operate much smaller businesses than MSNBC, Fox News or CNN, but in the days following the election have benefitted by refusing to acknowledge that Joe Biden is the president-elect and that Trump’s term will come to an end on January 20.

Speculation has swirled for months that Trump and his family might work with one of these outlets to create a news rival that might vie for viewers of Fox News Channel. But Christopher Ruddy, the CEO of Newsmax, told Vielfalt earlier this week that Newsmax would never become ‘Trump TV,’” noting that, “We have always seen ourselves as an independent news agency, and we want to continue with that mission.” He said he was open to the prospect of giving Trump a weekly TV program.

These two outlets bring in significantly less revenue than their larger competitors. Newsmax is expected to generate $25 million in advertising in 2020 and no affiliate fees, according to Kagan, a market-research firm that is part of S&P Global Intelligence. Meanwhile, OAN is seen capturing $13 million in advertising and $33 million in distribution revenue.

But MSNBC is expected to take in more than $1.1 billion in revenue from advertisers and distributors in 2020, according to Kagan, while CNN is seen capturing $1.72 billion and Fox News is projected to take in nearly $2.98 billion.

Whether the conservative upstarts will be able to grow their business remains to be seen. Meanwhile, the mainstream TV-news outlets seem ready to act like a viewer of one of the later seasons of Trump’s reality-competition series, “The Apprentice,” and change the channel.